HSL kuuntelee asiakkaita syksyllä

HSL kuuntelee asiakkaita syksyllä

HSL:n asiakastyytyväisyyskysely matkustajille on käynnistynyt. Vastaaminen auttaa joukkoliikennepalveluiden laadun parantamisessa.

HSL tutkii matkustajien tyytyväisyyttä HSL-alueen joukkoliikennepalveluihin liikennevälineissä toteutettavalla kyselytutkimuksella. Tänä syksynä asiakastyytyväisyyskyselyä tehdään busseissa, raitiovaunuissa, metrossa ja lähijunissa ajanjaksolla 16.11. asti. Kyselyyn kerätään 28 000 matkustajan mielipide.

Tuloksia käytetään joukkoliikenteen kehittämisessä, henkilökunnan koulutuksessa sekä kilpailutetun liikenteen laatukannusteiden laskennassa. Tutkimuskauden päätteeksi tulokset ovat saatavilla HSL:n avoimessa nettitietokannassa https://hsl.louhin.com/asty/
 
HSL tutkii joukkoliikennekaluston laatua havainnointitutkimuksella. Syksyllä 2018 kaluston laatua havainnoidaan bussi-, raitio-, metro- ja lähijunaliikenteessä 3.9.–30.11. Tutkimuskauden aikana tarkastetaan noin 4 000 bussin ja vaunun kunto.

Kaluston laadunvalvonnan tehtävänä on taata siistit, turvalliset ja viihtyisät kulkuvälineet HSL-alueen joukkoliikenteen asiakkaille.

(Kuva: Pekko Oksanen)

Japanissa kokeillaan automaattijunaa matkustajaliikenteessä

Japanissa kokeillaan automaattijunaa matkustajaliikenteessä

Yle: Suomi tulee jälkijunassa raideliikennehankkeissa - Ruotsi tekee pitkiä suunnitelmia

Yle: Suomi tulee jälkijunassa raideliikennehankkeissa - Ruotsi tekee pitkiä suunnitelmia