Lehti: Yli miljardin maksaneesta Länsimetrosta unohtuivat vessat

Lehti: Yli miljardin maksaneesta Länsimetrosta unohtuivat vessat

Länsimetrossa on vessaongelma. Motiivi-lehden mukaan tämä johtuu siitä, että se suunniteltiin automaattiohjattavaksi.

Kuljettajia sekä kunnossapidon ja huollon henkilöstöä työskentelee metrotunneleissa.

Lehti kertoo, että Espoon Matinkylän pääteaseman takana, ns. Tiisilän kuilussa, syvällä maan uumenissa on monttu, jossa tehdään metrojunien huolto- ja kunnostustöitä. Edestakainen vessareissu kestää noin 20-25 minuuttia.

Matinkylän huoltomonttu on käytössä neljä-viisi vuotta. Kun länsimetro jatkuu Kivenlahteen, huollot siirtyvät sinne.

- Pitääkö sinnitellä sinne asti? Vai saisiko Matinkylän vessan hiukan lähemmäksi, HKL:n raitiovaunun- ja metrojunankuljettajia edustava pääluottamusmies Pekka Hirvonen ja kunnossapidossa työskentelevä Kari Uusikumpu kysyvät.

Tapiolan kääntöraide on käytössä ainakin seuraavat 50 vuotta, mutta siellä ei ole vessaa.

- Siellä ei ole hissiä. Nouset ensin maanpinnalle 252 rappua, yhteensä 44 metriä, ja voit sitten asioida pusikossa, Uusikumpu toteaa.

Esisopimus: Rautatietunneli Espoosta Tallinnaan kiinalaisella rahalla

Esisopimus: Rautatietunneli Espoosta Tallinnaan kiinalaisella rahalla

VR:n käyttämä löytötavaratoimisto määrättiin laskemaan maksujaan

VR:n käyttämä löytötavaratoimisto määrättiin laskemaan maksujaan