Päärataryhmä: Lisäraiteiden suunnittelu Riihimäeltä Tampereelle käynnistettävä

Päärataryhmä: Lisäraiteiden suunnittelu Riihimäeltä Tampereelle käynnistettävä

Päärataryhmän mukaan pääradan raidekapasiteettivaje muodostaa pullonkaulan sekä nopean henkilöjunaliikenteen, taajamajunaliikenteen että tavarajunaliikenteen kehittämiselle.   Asiasta kertoo Aamulehti.

- Radan kapasiteetti ja radan kunto eivät vastaa tämän päivän vaatimuksia. Ratainvestoinneissa on jääty 10–15 vuotta jälkeen. Radan välityskyvyn parantamiseen ja kunnon parantamiseen olisi investoitava mahdollisimman pian useita miljardeja euroja, Suomen päärataryhmän puheenjohtaja ja Pirkanmaan maakuntajohtaja Esa Halme sanoo lehden haastattelussa.

Halme muistuttaa, että Ruotsi, Norja ja Tanska ovat sijoittaneet omiin rataverkkoihinsa huomattavasti enemmän kuin Suomi

Päärataryhmä vaatii kannanotossaan, että pääradan välityskyvyn parantamiseksi on viipymättä Liikenneviraston ja alueiden kanssa käynnistettävä lisäraiteiden yleissuunnitelman laatiminen välille Riihimäki-Tampere.

 

VR:n Kiss-kivimiehet palkittiin

VR:n Kiss-kivimiehet palkittiin

Ratatöitä kesällä - osa junista ei liikennöi Helsingin ja Pasilan välillä

Ratatöitä kesällä - osa junista ei liikennöi Helsingin ja Pasilan välillä