M&M: VR kovin nousija pöhinärankingissa
Markkinointi & Mainonta -lehden mukaan YouGovin vuosittaisen pöhinärankingin menestystään eniten parantanut on VR. Se nousi miinukselta plussan puolelle.
Lehti kertoo, että VR:n +11,3-yksikön nousu on selvästi suurempi kuin minkään muun brändin. Nousijoiden listalla seuraavina olevien Finnairin ja Ylen nousu oli 6,2 yksikköä.
Pöhinärankingin ykköseksi nousi Lidl, joka vuosi sitten menetti ykköspaikkansa Fazerille. Tällä kertaa Fazer on listalla toisena ja Prisma kolmantena.
YouGov BrandIndex mittaa pöhinää Suomessa yli 275 brändin ympärillä.
- Buzz-mittari selvittää, ovatko vastaajat nähneet tai kuulleet kyseisestä brändistä kahden edellisen viikon aikana myönteisiä tai kielteisiä asioita. Mukaan luetaan niin media, mainokset kuin keskustelut ja mittariin lasketaan myönteisten ja kielteisten vastausten erotus.