VR:n digijohtaja: Tavoite päästä flop kympistä top kymppiin
Kauppalehden mukaan VR:n uusi digijohtaja Antti Kleemola haluaa tuoda asiakkaille vain testattuja digiratkaisuja. Hän johtaa VR:n lipunmyyntijärjestelmän uudistusta.
Lehti kertoo, että tämän vuoden aikana VR:ssä toteutetaan "kaikkien kanavien uusimiseen tähtäävä järjestelmäuudistus, joka otetaan käyttöön vaiheittain".
- Kun VR uudisti lipunmyyntijärjestelmäänsä edellisen kerran vuonna 2011, vuosisadan lippu-uudistukseksi mainostettu muutos aiheutti massiivisia ongelmia lipunmyynnissä viikkokausien ajan: asemilla olevat lippuautomaatit olivat poissa käytöstä eikä verkkokauppa lähettänyt lippuja asiakkaille. Matkustajamäärät vähenivät.
Lehden mukaan uudistusta tarvitaan.
- Vuoden 2011 järjestelmä suunniteltiin palvelemaan lipunmyyntiä juna-asemilla ja puhelinpalvelussa eli kovin erilaisiin tarpeisiin nykyiseen digiaikaan verrattuna.